Ihan kuin ei olisi ollut tarpeeksi vaivaa noista polvista kevään aikana, napsahti minulla selkä viime perjantaina. Niinpä. Ihan vaan yllättäen, vaikka kyllähän se  ihan pikkuisen jo minua varoitti yhtenä päivänä töissä. Mutta en olisi ikinä uskonut, että tällaiseksi äityy. Olen nyt kahteen kertaan käynyt hakemassa kipu-ja relaksanttipiikit, ja kotona on hyvä arsenaali relaksantteja ja erivahvuisia kipulääkkeitä. 

Olen yrittänyt hieroa kohtaa varovasti, käynyt kuumassa kylvyssä toivoen, että lihakset rentoutuisivat ja lukko avautuisi, venytellyt ja levännyt, liikkunut varovasti, mutta mikään ei tunnu auttavan. Itse asiassa tuo hieronta ja varovainen venyttely tuntuivat pahentavan asiaa, joten niitä en enää yritä. Yöt saan onneksi nukuttua hyvin troppien avulla ja aamulla olo on aina parempi, mutta kun päivän kökin ylhäällä, paikat kiukuttelevat kunnolla. Eikä riittänyt, että olisi vain tuo selkä kipeä lannerangan alueelta, vaan kipu on siirtynyt myös oikeaan lonkkaan. Mutta ei auta kuin sitkutella. Huomenna menen taas käymään lääkärissä, saikkua on pakko saada lisää, vaikkei muuta hoitokeinoa löytyisikään.

Mutta mitä tässä enää voi tehdä, että olo helpottaisi - en yksinkertaisesti tiedä. Olisiko teillä jollakulla kertoa vinkkiä, mitä kannattaisi kokeilla? Kylmää tietysti vielä edellisten lisäksi, tosin sekin on välillä ollut käytössä, eikä tuntunut helpottavan. Minulla loppuu keinot.. Ja huumori...

 

-Sallius-