Minä teen työtäni lasten parissa, vaikka kuuluu siihen paaljoon muutakin. Työssäni olen melko ripeä, osaan tehdä montaa asiaa samanaikaisesti, pystyn havainnoimaan isoja kokonaisuuksia ja ennakoimaan tilanteita. Aina löytyy parannettavaa, mutta tiedän olevani hyvä siinä, mitä teen.

Lapset eivät yleensä anna paljonkaan palautetta, vaan ovat melkoisen tyytyväisiä päivän touhuihinsa. Silloin tällöin kuitenkin joku yllättää. Näin kävi viimeksi torstaina, kun olin ennen lorupiirin alkua laittamassa yhtä pikkuista rattaisiin seuraamaan touhuja ja odottelemaan päikkäreille menoa.

T= 5-vuotias tyttö, M= minä

T: Miks sä oot kaikkiin asioihin noin nopee?

M: ......?...... Ehkä mä olen harjoitellut paljon. Onks se hyvä vai huono asia?

T: Hyvä.

M: Kiitos, niin munkin mielestä.

....

 

Tästä on hyvä jatkaa taas pääsiäisen jälkeen.

 

Sitä ennen: Rentouttavaa pääsiäisen jatkoa!

 

-S-