Kyllä on taas ihanaa, kun aurinkoinen paistaa! Ja minä istun vaihteeksi tietokoneen ääressä sisällä... Mutta joinhan aamuteetä jo ulkona auringonpaisteesta nauttien, ja kohta hilpaisen lukemaan kirjan loppuun terassille. Sitten mietin uudestaan päivän touhuja.

Miehet ovat järvellä: viime sunnuntain 700 gramman haukisaaliista innostuneina yrittävät saada narrattua saalista tänäänkin. Minä  en lähtenyt mukaan, vaan odottelen niitä kunnon lämpimiä ilmoja, että tarkenen veneessä kököttää. Olen päässyt pari kesää sitten vallinneesta venekammostani, kun mies on luvannut ajaa rauhassa, ja ottaa huomioon muiden veneilijöiden nostattamat aallot. Kyllä hän on siitä saanut kuulla varmasti jo tarpeeksi yhdeltä sun toiseltakin taholta, joten on oppinut ajamaan kunnolla, kun minä olen kyydissä. Vauhtia sinänsä en pelkää, mutta melkoisen ikävää on pompottaa keulapenkillä kuin koho laineilla veneen nokan iskiessä aallokkoon. Yksi kerta sitä kokemusta riittää minulle, kiitos. Enkä suosittele muidenkaan kokeilemaan, voi tulla häntä kipeäksi... Itku

Vähän kiinnostaisi lähteä Ideaparkiin ihmettelemään, siellä kun ei ole tullut vähään aikaan käytyä. Tyttömäiset Crocsit siintelevät haaveissani, vaikkapa sellaisina hennon vaaleanpunaisina. Tänä kesänä en varmankaan pysty korkokenkiä paljoa pitämään polveni takia, joten täytyy sitten hankkia matalia ja ihania kenkiä.

1244366450_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Nämä somat balleriinat ostinkin muutama viikko sitten, ne pääsevät monet reissut näkemään tänä kesänä. Ovat muuten ensimmäiset tätä sorttia kenkiä, jotka pysyvät jalassa, eivätkä purista varpaita, tai hankaa niitä heti rakoille. Yksiä ihania korkkareitakin olen kuolannut Elon avajaisista saakka, mutta nyt ei niitä tarvitse hankkia. Onneksi ei ole monia juhlia tulossa, ehkä selviän tämän kesän matalilla kengillä, vaikka kyllä vähän silti harmittaa Otsan rypistys.

Tämä nykyisin oikein hyvä ystäväni Kylmäsen Kalle alkaa osoittaa minua kohtaan hiukkasen liian lämpimiä tunteita, joten taitaa olla aika laittaa se jäähylle. Varmasti olisi myös aika meikäläisen kipaista suihkuun, ja pukeutua. Ja ihan vaan, ettei koko päivä mene tässä kököttäessä...

1244367124_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mukavan aurinkoista päivää kaikille!

-S-