Viime päivinä olen saanut aikaiseksi ommella vähän. Osallistun "Suomen suurimpaan joululahjaan", jossa ihmiset tekevät itse eri sairaaloiden pienille lapsipotilaille pehmoleluja joululahjoiksi. Alkuun innostuin vallan kovasti, mutta kun tekeleeni eivät näyttäneetkään (taaskaan) siltä miltä ajattelin niiden näyttävän, meinasi usko ja halu jo loppua. Mutta nyt olen saanut aikaan kaksi norsua ja yhden - hmm - olisiko kissa vai mikä otus. Kankaita riittää kyllä, vaikka kuinka moneen otukseen, mutta jotain muuta pitäisi vaihteeksi kokeilla kuin noita kahta mallia. Yksi jo aikaa sitten valmiiksi leikattu löytyi kangaspinosta, sen ainakin vielä teen valmiiksi, ja sitten ehkä riittää.

Näiden lisäksi olen saanut tehtyä pari heijastinta ja yhden suitsaitmekon, jonka oli tarkoitus lähteä aurinkoreissuun mukaan, mutta katsotaan nyt. Ei siitä kovin kaunis tullut, miten voisikaan ilman kaavaa ja joustavasta reikäkankaasta minun taidoillani ommeltuna, mutta jotain kuitenkin. Mahtui päälle ja oli oikeastaan juurikin sopiva. Pääasia kuitenkin siis on, että olen saanut tehtyä edes j-o-t-a-i-n. Happy, happy!

heijastinkuva-normal.jpg

 

-S-