Niin on ollut tämä päivä melkoista tönkköilyä polven kanssa, kun ei meinannut aamusta lainkaan taipua suuntaan eikä toiseen. Väkisin kun aloin vähitellen jumppaamaan, johan se vertyi, mutta aikas turpeana on ollut. Saamani kipulääkkeet tuntuvat olevan jotain ihan muuta, kuin  mitä olen aiemmin käyttänyt, joten täytyypä vähän seurailla joudunko siirtymään vanhoihin tuttuihin takaisin.

Huomenna on poikien joulujuhlat, sitten alkaa heilläkin joululoma. Vaatteet on katsottu valmiiksi, onneksi iskä toi pojille uusia siistejä vaatteita, minä kun olen ollut vähän kuutamolla viime aikoina. Opettajien muistamiset on pussitettu, vaikka alkuun meinasi olla hankalaa miettiä, mitä heille laitetaan. Onneksi olen kätkenyt kaappeihini yhtä jos toista pientä muistamista tällaisten tilanteiden varalle, joten nyt saavat opettajat isot marmorikynttilät, ja itse tuunatut tulitikkuaskit paketoituina pitkiin pussukoihin. Kortit ovat myös omaa tuotantoa, mutta niiden kirjoittaminen jäi vielä aamuun. Itse en ole juhlavaatteita vielä katsonut, mutta matalilla tossusaapikkailla aion lähteä liikkeelle, joten kovin krumeluuria asuakaan ei voi laittaa. Harmi, kun en ostanut tonttupukua itselleni, se olisi ollut ihan passeli, sen verran tonttu olo on ollut...   

Jotain olen sentään tänään sohvan nurkassa aikaiseksi saanut, sillä sain neulottua lovikkaat luonnonvalkoisesta Huopasesta.  Vielä ovat päättelemättä, ja kirjavat neulonnat on niihin tekemättä, mutta ehkä huomenna saatan ne loppuun. Varsinaista osoitetta ei noille vielä ole, kun en ehtinyt niitä opettajan pakettiin saada, joten ehkäpä ne jäävätkin minulle... Pojille voisi sellaiset vielä pukinpakettiin aikaansaada, sen verran nopeita ovat neuloa. Tiedän kyllä, että tumppuja on heille muutenkin tulossa ainakin yhdet, mutta ainahan niille käyttöä löytyy.

Lisäksi päivään hyvän mielen toi tunnin puhelu mummolle, sekä työkaverini vierailu: hän toi lasten tuomia joulumuistamisia ison kassillisen, samalla myös paranemistoivotuksia kukkasten kera. Myös mieheni muisti minua ruusuilla, sekä dvd:llä, josta löytyy kolme hyvää elokuvaa. Kiitos kaikille, etukäteisjouluni jatkuu edelleen!   

-S-