Syyslomaviikko hurahti ja taas ollaan siinä tilanteessa, että olen päivät yksin kotona. Toisaalta outoa, mutta toisaalta mukavaa. Kunhan vaan saan itseni tekemään asioita, enkä vaan olla möllötä.

Tälle päivälle suunnittelin muutamien asioiden hoitoa: apteekissa ja kaupassa pitää käydä, hakea tilaamani trikoopipot ja postittaa yksi kirjekuori. Lääkärille jo jätin soittopyyntöä esikoisen veri- ym. kokeiden tuloksista, saa nähdä koska ennättää soittaa, ja mahtaako sieltä löytyä syytä herran väsymykseen. Huomenna onkin sitten iso palaveri koululla, siellä pitäisi nämä tiedot olla, jotta voidaan suunnitella asioita eteenpäin.

Olen viime päivinä pohtinut kovasti, kuinka voisin auttaa ystävääni, joka tuntuu olevan ihan lopussa. Olen yrittänyt sanoa, että jäisi sairaslomalle, kukaan ei kestä tuossa kunnossa normaaliarkea, ja onko se edes normaalia, jos vain väsyttää eikä mikään huvita. No ei ole, sen meistä valitettavan moni tietää ihan omasta kokemuksestakin. Olemme sopineet, että puhumme suoraan asioista, ja nyt kun viime viikon lopulla kerroin tunnoistani liittyen ystävyyteemme ja hänen käyttäytymiseensä, tunnen, että olen pahentanut hänen tilaansa entisestään. Minulle suoraan, ja yleensäkin tunteistani puhuminen, on melko hankalaa, mutta olen yrittänyt sitä opetella ihan jo oman itsenikin vuoksi, sekä myös kunnioittaakseni ystävyyttämme. En aio pyytää anteeksi sitä, että välitän, olen huolissani ja kerroin tunteistani, mutta mietin kuitenkin, olisinko voinut tehdä sen toisin. Olisin, varmasti, mutta siinä kohtaa en pystynyt. Tiedän, kuinka suoraan sanominen voi tehdä kipeää, ja varsinkin niiden sanojen kuuleminen, kun joutuu miettimään itseään suhteessa muihin, mutta seison edelleen sanojeni takana. Enkä halua enää selitellä sanomisiani, etten veisi pohjaa asialtani, sillä sellaiselta minusta tuntui silloin. Onneksi tilanne on tiettyjen asioiden kohdalla eri nyt, osa ei muutu miksikään.

Vaan miten voikaan olla jonkun kanssa tietyissä asioissa niin samanlainen, mutta silti niin kovin erilainen? Ja sinä, joka itsesi tästä tunnistat, tiedoksesi: olet minulle suunnattoman tärkeä <3

IMG_3998-normal.jpg

Hyvää alkanutta viikkoa, ystävät <3

 

-S-